کلا به طراحی ماشین ها علاقه مندم و از همین رو هم هست که به جزئیات طرح های جدید و تغییراتشون توجه زیادی دارم... امروز طرح های جدید مدل های خودروسازهایی مثل شورولت و هیوندای توجه ام رو جلب کرد... این خودروسازها توی طرح های جدیدشون ظاهرا هدف جدیدی رو دنبال می کنند که خودروسازی مثل بی ام و سالهاست در طراحی هاش اون رو در نظر گرفته: "اصالت"
این به این معنی است که شما همیشه با دیدن جلو پنجره دوقلو متوجه میشید که خودرویی که می بینید ساخت شرکت بی ام و هست، این مورد تا جایی که به خاطر دارم* بین همه مدل های سواری بی ام و مشترک بوده و به طرح هاش نوعی اصالت بخشیده. شرکت های دایملر(مرسدس)، ولوو و پورشه هم این مورد رو رعایت کردند. و حالا ظاهرا هیوندای و شورولت و تا حدودی هم تویوتا، فورد و کیا در تلاشند که با رعایت این موضوع به محصولاتشون اصالت بخشی کنند. هدف از این کار بالا بردن پرستیژ برند در مقایسه با برند های لوکس تر (به عبارت دیگر جلب مشتری بیشتر از طیف بیشتری از طبقات اجتماعی) و در عین حال پائین نگه داشتن قیمت تمام شده محصول هست.
اهمیت این موضوع به خاطر رقابت بسیار شدید در بازار خودروی امریکاست. برای نمونه جا موندن از این رقابت منجر به ورشکستگی شرکت پونتیاک و وضعیت وخیم اقتصادی شرکت های بزرگی همچون کرایسلر شد، تا جایی که این شرکت ها مجبور به درخواست کمک مالی از دولت جهت جلوگیری از ورشکستگی شدند.
اهمیت این موضوع به خاطر رقابت بسیار شدید در بازار خودروی امریکاست. برای نمونه جا موندن از این رقابت منجر به ورشکستگی شرکت پونتیاک و وضعیت وخیم اقتصادی شرکت های بزرگی همچون کرایسلر شد، تا جایی که این شرکت ها مجبور به درخواست کمک مالی از دولت جهت جلوگیری از ورشکستگی شدند.
* تا مدل های دهه 1980 رو به خاطر دارم.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر